Til toppen

Kommende bøker

Linda Andernach Johannesen
Plass til en til

Stine og Jørgen er gode venner og henger sammen i tykt og tynt. En dag begynner de å brevveksle med Carlos fra Colombia, og de begynner å skjønne at ikke alle har det like greit. Men de har alltid plass til en ny venn. 

Plass til en til er en varm barnebok av Linda Andernach Johannesen, om vennskap og gavmildhet, om å løfte blikket og se andre, om ansvar, omsorg og familie. Illustrasjoner av Torkel Ekenes.

Jarle Mong
MER MANN! Tekster om forbilder, fotball og frimodig tro

I en rekke tekster med ulike innfallsvinkler skriver samfunnsdebattant og lærer Jarle Mong om mannen i dag, og hvilke utfordringer kristne menn står overfor. Hva kan vi lære av Robbie Williams, Jürgen Klopp og Jesus, mannen over alle menn? Hvordan kan vi komme oss opp av sofaen og ta et ansvar i dag som får ringvirkninger inn i evigheten? Mer mann! tar et oppgjør med likegyldighet og gir deg troen tilbake på mannens potensial. Maskulinitet trenger ikke å være et skjellsord!

Maria Celine Lundeby
Når hjertet får ører – Andakter til tweens som vil bli bedre kjent med Jesus

I 25 andakter formidler Maria Celine Lundeby kjernen i kristendommen på en måte som tweens kan forstå. Ut fra stikkordene Skapt, Ønsket, Kjent, Elsket og Reddet serverer Maria Celine andakter som både passer som høytlesning og som barna kan lese selv. Boka har mange artige bilder som er enkle å forstå – Du er en sau, hjertet får ører, Jesus er en super superhelt – og er flott illustrert av Kristine Fjermestad, kjent fra #hvilepuls på Instagram.
 

C.S. Lewis
Thulcandra 
I det tredje bindet av Romtrilogien befinner vi oss på jorden. Mørket blir sterkere. Onde vitenskapsmenn prøver å skape kunstig liv, og trollmannen Merlin vekkes opp av dvale. Men en liten gruppe kjemper på det godes side. Scenen er satt for en kamp på liv og død. 
 

Alt du kan skape 
Jordan Raynor
I begynnelsen skapte Gud. I begynnelsen var Gud produktiv. I begynnelsen arbeidet Gud. Du og jeg ble ikke skapt for kun å forbruke. Gud skapte oss i sitt bilde; han kalt oss til å arbeide og skape med Ham.

En inspirerende og vakker bildebok for barn – i lek, i undring, i skapende utfoldelse.